Samozřejmě, že podle cen. A podle složení, pokud jde o potraviny. Podle čeho však vybíráme jiné věci? Myslím, že zde není o čem přemýšlet. Přece podle vzhledu!
Máme-li možnost vybrat si ze dvou žehliček stejných parametrů a stejné ceny, vyhrává ta, která se nám více líbí. A pokud je výrobek zabalen, tak podle obalu. Že ne? Myslím, že ano. Když si můžete koupit v potravinách stejné oplatky a vy víte že stejné jsou, tedy složením a cenou, neříkejte, že si nekoupíte ty, které jsou v atraktivnějším obalu. Tak vidíte. A za ten obal mohou designéři, nebo též grafici. Tito lidé mají za úkol zákazníka zaujmout. Krabicí, reklamou, čímkoli. Je to naprosto jedno, ale musí to zákazníka zaujmout. Musí se začít po tom výrobky pídit a když jej najde, tak také koupit.
Pokud se toho podaří dosáhnout, tak si grafici spolu s dalšími svou mzdu zaslouží. Ale abyste si nemysleli, že umí jen obaly na oplatky. To samozřejmě ne, to by se asi jen těžko uživili. Tito lidé se většinou sdruží do grafického studia a zde jsou schopni udělat cokoli dle přání klienta, tedy zákazníka. Od návrhů na webové stránky až po obří reklamu, která se bude vznášet namalovaná na vzducholodi. Nebo bude na vysokém komíně. A samozřejmě, že znak vaší firmy dokážou přizpůsobit tak, aby se vešel třeba na propisovací tužku, nebo nálepku na krabičku od sirek.
Každé grafické studio má takové talentované lidi, bez nich by nebylo naprosto nic. Tito mužové jsou vlastně takový základní kámen, na kterém stojí a padá zbytek kolektivu. Třeba těch, kteří pak řeší technické záležitosti jak vzducholodi, tak propisky, nebo umístění nápisu na umělou hmotu nějakého obalu. Tím pádem pak práce kolektivu končí a věc může mezi lidi. To, zda uspěje nebo ne pak rozhodne spousta aspektů, ale hlavně lidé sami. Zda budou zboží kupovat, nebi budou služby využívat.