Není vůbec myslitelné, aby existovala firma, která se nikde nenachází. Nikdo z lidí nemusí být génius, aby chápal, proč je to tak, protože je to zkrátka zcela zjevný fakt. Firma, která nemá své sídlo, neexistuje, protože by nebyla k nalezení, a bez toho by neměla ani ty sebemenší předpoklady k uživení se.
Není tedy nelogické, že všichni, kdo se chtějí do soukromého podnikání pustit, shánějí jako první nebo přinejmenším jednu z prvních záležitostí a nezbytností právě nějaký objekt, ve kterém by byla jejich rodící se firma zaregistrována. Až poté, co je toto úředně zajištěno, se totiž může všechno pohnout vpřed.
Ale ne všichni ti, kdo se rozhodnou podnikat, to mají s pořizováním si sídla jednoduché. Někdo využije objekt, který získal dejme tomu coby dědictví, někdo si takový objekt koupí, někdo třeba pronajme. Možností, jak získat pro svůj podnik sídlo, je více. A lze si z nich vybírat. Pokud má tedy člověk podmínky pro vybírání si.
Ovšem většinou se musí firemní objekt využitelný jako sídlo od někoho koupit, a to leze do peněz. Zejména když má být sídlo firmy skutečně reprezentativní, když nemá dělat jenom ostudu svým vzhledem nebo třeba lokalitou. A je docela častým úkazem, že na to pravé není peněz dost.
A když si někdo nemůže pro svůj podnik pořídit takový objekt, jaký by si představoval? Pak to přesto není docela ztracené, protože stejně jako běžnou nemovitost lze využít i toliko virtuální sídlo firmy Brno. Což znamená, že budoucí podnikatel osloví majitele nemovitosti, ve které se virtuální sídla nabízejí, a za pakatel si tu nechá zřídit svou firemní adresu i s možností využití některých doplňkových služeb. Takové virtuální sídlo sice podnikateli nepatří, ale může se jím prezentovat před veřejností, zákazníky i úřady. A může tak bez problémů podnikat, aniž by to byla nějaká zátěž.